måndag 31 oktober 2016

Finns det parasiter i vattnet jag dricker?

Nikken Vattenrenare 2016
Jag har köpt en produkt från Nikken, en vattenrenare som har ett filter som filtrerar bort små parasiter. Så står det dock inte i innehållsförteckningen men när jag googlar på Youtube efter Nikkens vattenrenare får jag upp en video där Lars Nyqvist Lundin demonstrerar en äldre version av vattenrenaren:



Han menar att Vattenfiltret med sitt mikrosvampfilter tar bort partiklar ner till 0,5 mikrometer stora. En parasit som heter cryptosporidium är 4-6 mikrometer stora. Vattenrenaren tar därför bort dessa.


Cryptosporidium

Cryptosporidium finns i vårt dricksvatten, men också i maten vi äter. Man brukar märka att man har fått i sig parasiten om man har diarré. Det finns inget sätt att döda parasiten på när man väl fått i sig den, förutom genom att förhindra att den komma i oss från första början. Däremot kan man försöka att fasta bort den med vattenfasta, men då med vatten som är renat.

Nikken Vattenrenare

Förutom dessa parasiter renar den från skadliga partiklar som radon, humus, rost, klor, lut, fluor, järn och andra ämnen. Mineraler tillsätts och vattnet blir lätt alkaliskt. Man har härmat hur en fjällbäck beter sig. Detta vatten är lättupptagligt för kroppen.

Man lär sig alltid någonting nytt.

Fluor

Fluor har jag även tagit bort ur tandkrämen och ersatt den med Forever Aloe Vera Toothgel.


Enligt en studie som gjorts i USA har man sett samband mellan Fluor och lägre IQ. Studien gjordes i samarbete mellan Harvard School of Public Health i Boston och Mount Sinai School of Medicine i New York. Källa: Nyadagbladet.se

Vattnet vi dricker är inte bara fullt av kemikalier för att rena det från olika parasiter och annat. Samtidigt dödar man vattnet. Vattnet är normalt fullt av energi. Masaru Emoto har visat att vatten är intelligent och att strukturen förändras beroende på vilken energi man för till den.

Nobelnominerade Dr. Rustum Roy gjorde en studie av vatten 2004 där man kom fram till att vatten påverkas av kemikalier som löses upp i vatten. Ett exempel är klor och fluor. Det påverkar vattnets magnetiska och elektriska fält, men även mer subtila energier som ligger längre bort från det vetenskapliga instrument kan mäta. Denna känslighet gör att vattenmolekylens geometriska mönsterformningar förändras. Desto intressantare är ändå att denna strukturella förändring påverkas mer av energimässig (känslomässig, tankemässig) påverkan än av kemisk sådan. Källa: www.superconsciousness.com


Nikken vattenrenare

Smaken är frisk och passar stora som små. Jag har bestämt mig för att läka kroppen ordentligt. Eftersom kroppen består främst av vatten, mellan 50-90 % beroende på hur gammal och uttorkad man är, så är det ju viktigt att vattnet är fullt av energi. Det mesta av vattnet är ju dött.

Vattenfasta

Jag har under två år längtat efter att få vattenfasta. Efter att ha lärt mig mer om att kroppen mår dåligt av lagad mat, mår bra av raw food-frukt och grönsaker, kom jag också fram till att vatten är den största energikällan. Jag lärde därför känna Youtube-fenomenet Loren Lockman som läkte sin brutna arm med hjälp av endast vatten - och läkaren som dokumenterade detta blev förstummad.

Här är fördelarna med att vattenfasta:


Folk med kalium, magnesium, järn och andra brister - deras problem försvinner när de vattenfastat.
Man återfår energin igen eftersom kroppen gjort sig av med tarminnehållet.
Man låter kroppen läka sig själv snabbare när den inte måste processa en massa näring.

Tyckte du om vad du läste? Kommentera nedan. Älskade du innehållet och vill ha fler artiklar att läsa som detta? Prenumerera på mitt nyhetsbrev.

Tack för att du läste.

Vill du läsa liknande artiklar?

Här är några tips:

Fluor är både farligt för hälsan och miljön och samtidigt bra för tänderna
Jag dricker alldeles för lite vatten.
Förstoppning av att äta vetemjöl - vad ska jag göra?
Vattenfasta är den tuffaste fastan
Hur du håller njurarna friska och avgiftar dem
Njursten och vitamin B6
Jag måste gå över till Raw food - men hur ska jag börja?
Vatten och insomnia
Hur skulle du se ut om du gick ner i vikt?