fredag 19 augusti 2016

Acai - en brasiliansk frukost som passar atleter och Olympiadeltagare



Acai heter på svenska Kålpalm, men säljs i handeln med namnet Acai.
Acaibäret som bland annat kommer från Brasilien stärker immunförsvaret även i små doser. Källa: Nutritionfacts

Acaibäret sänker blodsockret under fastetiden, mellan målen, även om man äter socker till. Den sänker även insulinet, vilket diabetiker bör vara noga med.

Jag tar acaibär varje dag i form av Flavon Active, en sylt, som även innehåller andra frukter i koncentrerad form. En sked Flavon Active har ett ORAC-värde (flavonoider) som ligger på 38 094 T-ORAC. 4,5 kg frukt och grönsaker som du köper i disken har cirka 2,500-5,000 T-ORAC. En lagad måltid mycket mindre än så.  

Är du intresserad av en helt ny produkt från Flavon och vill testa den? Kontakta mig på 0760950277 och fråga efter Flavon Active. Du kan kontakta mig genom mail p_simonsson20@hotmail.com. Den säljs bara personligen genom mig och ett fåtal fler som jag samarbetar med i Sverige.