måndag 9 maj 2016

Grönsaker viktigt för ens tänder och skelett

Raw food sallad - bra för tänder och skelett
Jag har under lång tid känt att mina tänder har drabbats och blivit sämre än tidigare. Jag har inte ätit mycket grönsaker utan mest kolhydrater som t ex socker, frukt osv.

Vitamin K som finns i grönsaker är vitalt för att stärka skelett och tänder.

Så, vilka grönsaker ska jag välja till mina sallader och vilka dressingar ska jag göra?

Vitamin K är fettlöslig och behöver fett för att tas upp i kroppen. Därför är dressingar baserade på fett bra att lägga på sallader.

Gröna bladgrönsaker är bra för de som drabbats av candida, vilket de flesta som äter socker och kolhydrater har. Candida är viktigt för att kapsla in sockret, som annars skulle påverka vår hälsa drastiskt. Men att ha candida är jobbigt då dess biprodukt är gifter, vilket gör en trött.

Här är en länk till flera raw food sallader: Raw Vegan Power