söndag 10 april 2016

De mystiska bokstäverna i Koranen öppnar upp hjärtchakrat: Alif, LAM, Mim

De mystiska bokstäverna i
Koranen öppnar upp hjärtchakrat
Idag började dagen med konflikter, som vanligt. Min äldste son vägrar att lyssna och det skapar problem. Jag kände mig stressad och väntade tills alla gått ut för att prova barnens nyköpta glasögon. Jag satte mig med Teal Swan's senaste video och koncentrerade mig på hennes råd för att öppna upp hjärtchakrat.

Det som slog mig och som fick mig att börja gråta var när hon sa att vissa ljud påverkar och öppnar upp hjärtchakrat. Ett av dessa ljud är LAM.

Subhanallah.

Allah börjar i vissa suror med ett par ljud. I Surat Al-Baqarah börjar man med att säga Alif, LAM, Mim. Det LAM låter precis som det LAM som lärs ut i Sanskrit. Subhanallah.

I vilket fall som helst resonerade jag med LAM och jag började gråta häftigt. Det höll på en kort tag tills jag hörde grannarna, vilket fick mig att sluta mig på nytt.

Lyssna gärna på Teal Swan för att få mer tips och råd på hur man öppnar upp sitt hjärtchakra och därmed också väg för att ge och ta emot kärlek.


Tips för att öppna upp hjärtchakrat:

1. Tänka sig att hjärtchakrat öppnar sig.
2. Säg LAM
3. Omge dig med färgen grön - miljön, kläder och maten (funkar även grönt godis? :-) )
4. Omge dig med mineraler i färgen grön
5. Profetens favoritfärg var grön
6. Kritik stänger igen hjärtchakrat. Även självkritik.
7. Sorg stänger igen hjärtchakrat
8. Allahs namn t ex ar-rahman och när du beter sig barmhärtigt mot andra och dig själv, öppnar du upp hjärtchakrat.
9. Hjärtat stänger igen när den känner sig sårat.
10. Var noga med dina intentioner.