söndag 13 december 2015

Vilken vibration har du idag?



Varje dag när jag är på väg till jobbet åker jag samma väg. Men bilar och skyltar är inte alltid den samma.

Eftersom min omgivning är en reflektion på mig själv, alltså min spegelbild, använder jag mig av det för att stämma av var min vibration är. Jag gör det på flera sätt.

1. Jag tittar framför mig i bilkön och på sidorna för att se hur vägen känns. Är den trafikerad? Är det stopp? Är det långsamtgående traktorer och andra fordon? Är det tunga lastbilar?

Dessa tolkar jag sedan. 

Om vägen är klar och fri betyder det att jag mår bra och att min vibration är hög. Om den är trafikerad betyder det att jag är stressad och mår inte bra av någon anledning. Jag har en blockering av något slag inom mig. 

Tunga lastbilar betyder att jag är tyngd av sorg, speciellt om de är framför mig och vid sidan av mig en längre stund och många. Ju fler, desto värre.

Långsamma traktorer och andra långsamma fordon dyker alltid upp när jag är stressad, och aldrig när jag inte är det. Så de de som en signal över hur stressad du är. Ju fler du har framför dig desto värre. 

2. Jag tittar efter skåpbilar för att se vilken vibration jag har idag och letar efter ord. 

Orden visar hur du mår just nu och har gjort idag och igår. De senaste timmarna brukar spilla över på nuet. Jag får alltid upp ord som passar mitt humör och mående. 

3. Jag tittar efter skyltar och reklampelare eftersom de byts ut regelbundet. Eftersom jag åker förbi här, och allah samlar ihop alla med samma vibration på samma ställe, vet jag att skyltar och reklampelare är anpassade för mig. Jag tar till mig budskapet de har och vilken vibration jag har den här veckan. 

Vilken vibration har du?