fredag 9 oktober 2015

Testa om du tål dina kläder med kinesiologi



Jag är redo för ett hälsosammare liv. Jag vill bli frisk.
Så har jag tänkt länge, men när jag fått svaren på vad jag sökte rakt framför ögonen, var jag inte beredd att implementera detta rakt av i mitt liv. Detta var många år sedan. Nu är jag redo, sjuk, trött och fattig.

Jag har sår på mina fingrar och de är snustorra. Det hjälper inte att jag smörjer in dem. Det blir värre.

därför har jag nu börjat att se över min omgivning respektive mig själv.

I min omgivning finns xenoöstrogener insmugna i kläder, textilier, plast, teflon, mat m.m. Detta förvärrar mina händer och jag har därmed bestämt mig för att byta ut dessa mot bomull. Sängkläder, ytterkläder, underkläder, tröjor, klänningar, strumpor, byxor för mig och hela min familj, då jag är den som viker tvätten. Jag klarar inte av att röra vid syntetmaterial som elastan, polyester, fleece, nylon, viskos.

vad gäller bomull måste jag tänka på att de kan innehålla gifter, både i bomullen och i färgningen samt att de kan vara GMO-modifierade.

Problemet är att om man väljer produkter som är helt giftfria måste man betala en slant för det med och börja vara mer varsam med sakerna. Inte alltid så lätt i slit och släng-samhället, men varför inte. Jag är ingen slit och slängmänniska.

Man kan testa sina kläder med kinesiologi.

Vad händer vid brist på naturligt och hälsosamt östrogen?

Vi måste undvika xenoöstrogener eftersom det tar bort allt vårt progesteron vilket gör att vi blir utbrända och åldras i förtid. Vi blir trötta, får cancer och sköldkörtelproblem.

Xenoöstrogener finns i GMO-soja. kött och mjölk är fulla av tillväxthormoner och därför bör vi undvika det.

Naturligt östrogen finns i frukt och grönsaker, bland annat granatäpple m.m.

Jordklok.se har många produkter som är hälsosamma för kroppen. Tvättmedel, diskmedel, disktrasor, diskborstar, hårschampon, tvålar m.m. Priset är fyra-fem gånger dyrare än normalt, men då skonar man sin hårbotten, sin hälsa, sina fingrar och sitt liv.