fredag 9 oktober 2015

Det du önskar kan du få



24 maj 2010 skrev jag en lista på vad jag önskade mig. Har jag fått vad jag önskat mig? Detta är en utvärdering. Inom parentes är var jag är idag.

1. Jag önskar att starta en förskola, unik och älskad med Montessori, Freinet och entreprenöriell inriktning. (ska nu jobba på Montessoriförskola, utan att ha varken utbildning inom det eller erfarenhet, fick det för att jag valt islam som riktning i livet, jobbat på en skola och har läst mycket montessoripedagogik på fritiden som fick mig att påbörja start av Montessoriförskola. Ens ansträngningar leder en dit man önskar, bara man litar på processen). 

2. Jag önskar lära mig god skriftlig och muntlig arabiska, samt få civilekonomexamen med internationella relationer. (Jag har bott i ett arabisktalande land i fyra år. Under tiden lärde jag mig deras dialekt, läste arabiska i ett år där och en kurs via distans i Sverige i arabiska. kan du skriva och prata lite grand.)

3. Jag önskar ett friskt liv för mig och alla i min släkt. (Under lång tid har jag sökt efter kunskap för att få ett friskt liv, och allt delar jag med mig av i den här bloggen. Flera har tagit till sig mina råd och jag och min familj blir friskare för varje år som går.)

4. Jag önskar hälsa, träning, styrka, glans och karisma åt mig och alla i min släkt. (Detta håller jag på mig just nu i och med att jag fokuserar på att hitta skönheten i allt vilket leder till att jag känner kärlek från mig till andra och från andra till mig, vilket gör att min hälsa förbättrats, psykiskt och fysiskt.)

5. Jag önskar starta och ge ut en framgångsrik tidskrift. (Jag skriver på denna blogg)

6. Jag önskar mina barn hittar bra och utmärkta skolor. (Det gjorde de och de blir bättre och bättre efter två byten. Varje skola man testat preciserar ens önskningar.)

7. Jag önskar huset blir bättre än vi drömt om så snart som möjligt. (Nu är jag i min drömbostad, renoverad och lyxig)

8. Jag önskar få en bra summa pengar varje månad för att spendera utomlands där den gör bäst verkan. (Jobbigt med så luddiga och vaga önskningar, det är svårt att utvärdera det då. Nu sitter vi skulder.)

9. Jag önskar jag får uppleva sinnesro och sinnesfrid i graven och på domedagen. (Jag tror att jag är på rätt väg. Min svärmor drömde att jag dog, men att jag sedan mådde bra och hon såg mig i vit klänning, som är ett gott tecken på god status själsligt. Jag själv har drömt att jag har gröna kläder på mig. 

10. Jag ber om att Allah renar mitt och min släkts hjärtan och kroppar och att vi blir en del av paradiset. (Jag känner att vi är på väg dit och jag har verkligen sett förändringar)