onsdag 16 september 2015

Övning i symbolik



God morgon gänget!

Mitt i veckan kommer en kul övning för de som vill. Ta fram block o gärna färgpennor.
Det här är ingen dröm men däremot en övning i symbolik som kan vara kul att göra. Den går ut på att man ska ta ett papper o rita följande symboler på. Med färgpennor nyanseras tolkningen ännu mer.
Ett hus
Ett berg...
En stig
En flod
Ett träd
En sol
En drake
En orm
Utifrån denna teckning kan man sen tolka fram en bild av den som ritat det för symbolerna betyder olika saker. Jag skriver inte ner vad symbolerna står för i nuläget. Men ni kanske kan räkna ut det själv?


(Om ni fotograferar o lägger in en bild så kan det hända att jag tolkar den fast inte privat utan för alla att se. Mot feedback så alla ser med då. Ja vi kan ju alla tolka!)

Susanne Wärn har tolkat min bild som jag lagt in här. Om ni vill att hon tolkar er bild, gå in på facebook. Det här fick hon fram av mig:

"En stark o praktiskt lagd kvinna. Känns som du är bra med barn och att följa traditioner. Du verkar ha många åsikter och mod att uttrycka dig. Du påverkar folk mer än du tror, både på gott o till förtret. Du ser ut att göra mycket med händerna dagligen.
Ser många drömmar ligga på din hatthylla o väntar på Dig. Ser böcker, texter, smågrejer och pennor. Många djupa reflexioner om livet. Känns som naturen har en central plats i ditt liv. Du verkar inte behöva mycket för att känna dig lycklig o nöjd.
Du verkar vara en hjälpsam o stabil person i andras ögon. Fast nåt verkar gnaga i dig som du inte riktigt kan sätta fingret på. Något kallar på dig.

Sen ser jag medicinburkar i en annan sekvens. De ser gammeldags ut och kanske är något symboliskt. Det vet bara du.

Toppen av ditt berg är vitt o det känns som du har en dröm som sagt. Lite längre fram i livet kommer du få kontakt med denna del och då blir det en helomvändning för dig.
Solen verkar vilja växa sig större och med det sagt – låt optimismen breda ut sig mer i ditt liv på bekostnad av din kritiska del.

Låt dig inte påverkas alltför mycket av omgivningen utan låt ditt tak ”lagas” mer för att inte ta in omgivningens väder.

Oväntade kurser el utbildningar kommer din väg som ger dig och omvärlden glädje och inkomster. Jag ser dig som en kreativitetens geni och det ska du värdera och sen nyttja. Förvalta detta väl. Du är en sån som verkligen kan koka soppa av en spik!" ;-)