torsdag 30 juli 2015

Märkliga synkroniciteter - följ fjärilens vingslag



Jag är med i ett forum på facebook som heter Insikternas kammare. Där berättar en kvinna om en märklig händelse som hade med jordbävningen i Göteborg att göra. Så här skriver hon:

«Susanne Wärn har många gånger rekommenderat Pam Grouts bok E i kvadrat.

Jag köpte den och började med det första experimentet i helgen som var. I första experimentet ska man be om ett tydligt tecken på att en högre kraft existerar, så det gjorde jag.

På kvällen när jag gick och lade mig så tittade jag mycket noga att vår hund låg under min säng innan jag stängde dörren och gick till sängs. Efter några timmar vaknade jag av en åskknall.

Jag gick upp och fann då hunden ståendes i hallen. Konstigt tänkte jag, men han har väl smitit ut på något vis. Det är väldigt ovanligt att han gör det, och när han gör det så finner vi honom lugnt sovandes i soffan på morgonen.

Men som sagt. Det kom en åskknall. Bara en, lagom så att jag skulle gå upp och se honom i hallen. Nåja tänkte jag. Det där känner jag mig inte riktigt nöjd med. Jag ska göra om testet, men inte just nu.

Så tänkte jag några dagar. Så igår kväll kom det över mig NU ska jag göra det. Jag låg i sängen och kände att jag ska inte gå upp och skriva ner vad jag ska säga, för NU är jag helt i flödet och det är bara att köra.

Jag bad om ett hejdundrande tecken som skulle bevisa att jag samarbetar med kraften som skapar världar. Det ska vara dunderklart att detta inte är en tillfällighet sa jag. Jag använde alltså orden hejdundrande och dunderklart.

45 minuter senare får vi jordbävning där jag bor, och vet ni? Det dundrade!! Ha, ha! Jag tror ju inte att universum skapade en jordbävning just för mig, men det var ingen tillfällighet att jag använde de orden just då. Det är jag säker på! Jag kände hur jag skuttade av förtjusning inombords. Jag menar, en jordbävning??!! Vad är chansen för det?

Test nummer två har jag också gjort fast jag gjorde inte riktigt som i boken. I boken ska man tänka på beigefärgade bilar ena dagen och gula fjärilar den andra. Man ska då få syn på dessa.

Jag tänkte på tre saker samma kväll som jag sa att jag ville se inom 48 timmar: en trollslända, en uggla och en fjäril. Dagen efter så dök det upp en trollslända i mitt flöde på fb. Den kom i form av reklam för en målarkurs. Sen dök det upp en uggla, - i form av reklam för en målarkurs. Sist men inte minst dök det upp en fjäril. Ja. Den kom i form av reklam för en målarkurs.»

Eget experiment del 1

Jag blev inspirerad och gjorde på liknande sätt.

Jag ville ha tre symboler som skulle guida mig till att lära känna Källan till allt och hjälpa mig rena mina tankar och tänkte ut tre symboler som jag ville skulle visa sig.,en groda, en delfin och ett mynt.

Upp kommer istället en reklam med Göteborgs orkester med en lila fjäril i hörnet. Jag scrollar ner på en annan sida och upp kommer en lila fjäril igen, denna gången om hur viktigt det är med vänner. 

Sedan började jag fuska. 

Jag sökte på alla tre(groda, delfin och mynt) och får då upp Amazoniamynt med groda och delfin på. Jag sökte på vad groda står för, vilket står för vilket du kan hitta här och delfinen här

Sedan sökte jag på mynt men hittar inte min inre myntbild. Jag klickar ändå på en bild som kommer närmast och får upp den här bilden, Budskapet resonerar med mig. Jag förstår precis vad som menas. 


Tredje fjärilen har kommit och det är återigen vänskapsbaserat. En facebookare har fått bilder tagna av sin vän, med ja, en fjäril på.

Analys:

Jag måste satsa på vänskap för att komma närmare Allah och rena mina tankar.

Nu fick jag min delfinbild, och återigen om vänskap. Här är länken med Britney som skaffar nya vänner. Britney Spears blog finns här.

Still Alice - bio

Jag var på bio igår, lördag, och vad finner jag i filmen, jo, både fjärilen och delfinen. Budskapet var att man ska leva ett underbart, vackert liv, och leva i nuet. Filmen handlade om Alice som drabbades av Alzheimers och hur hennes liv blev, underbar film. Hade en underbar kväll, åt bleblebi för första gången och drack Petillante, jordgubbssmak.

Väntar fortfarande på de andra tecknen.

2 oktober 2015

Den senaste fjärilen jag såg var på en screen på det jobb jag sökte och fick. Synkronicitet igen eller bara slump?