tisdag 5 maj 2015

Varför jag inte är redo för välstånd



När jag tittar på mitt kök som symboliserar mitt välstånd så märker jag att jag har stökigt och smutsigt överallt.

Stöket symboliserar en stökig välstånd i mitt liv. Jag har inte tid att ta hand om välstånd eller engagera mig i att underhålla mitt välstånd. Därför är första steget att börja minimalisera allt jag har i mitt kök och ta bort allting som inte ska vara där. Jag ska rena det.

En annan sak som gör att jag inte har något välstånd att tala om är det i mitt undermedvetna finns en tro att om jag skaffar mig välstånd kommer jag att få problem med mina relationer (den platsen motsvaras nu av alldeles för mycket saker som jag inte har koll på eller tid att ta hand om) vilket för mig symboliserar att jag inte har tid att vårda mina relationer till min man och andra jag älskar. Relationerna blir sjuka (jag har mediciner här).

Jag kommer att få ouppfostrade barn symboliseras av bordet som alltid är fullt av smulor och annat, bland annat mediciner och flaskor och pennor och saker.

Jag kommer att få oklara idéer som inte kommer hjälpa mig (symboliseras av städredskapen och alla saker som hela tiden hamnar där t ex disk och papperspåsar).

Jag kommer att få framgång men den kommer att vara full av solkiga minnen och dålig karaktär och beteende (symboliseras av allt jag har i skåpet och på bänken som är oordnat, stökigt och som måste fräschas upp med nytt grejer), vilket kommer att påverka mitt rykte och min framgång.

Allt jag har här i köket är i princip jobbigt och tråkigt. Det betyder att jag tycker att det är jobbigt att ha välstånd och tråkigt att ha välstånd.

Allt detta tar tid att tänka på och underhålla, vilket symboliserar att välståndet är jobbigt för jag måste hela tiden oroa mig över pengarna (att få eller behålla) och hur jag måste underhålla det.

Hur kan jag fixa det?

Vad kan jag göra åt det?

  • Organisera med vackra glasburkar
  • Se till att ha det upplyst
  • Tid och rum är för mig välstånd
  • Freedom of Speech är också en symbol för välstånd
  • Böcker är en symbol för välstånd
  • Elektricitet och vatten är en symbol för välstånd
  • Sallader, min mixer och porslin som är hela och fina är också symboler för välstånd
  • Hälsa är den första välståndssymbolen
  • Beteende är den allra viktigaste välståndssymbolen
  • Allah är den som underhåller, hanterar allt och ger allting - så Allah är den allra högsta välståndssymbolen
Det här betyder att jag vill ha flera saker i mitt kök.
  1. Lugn och ro, som ett spa, eftersom det bidrar till att matsmältningen blir bättre
  2. Saker som jag inte är rädd ska gå sönder och som jag kan byta ut när som helst. Rädslan att de ska gå sönder tar från lugn och ro och en god matsmältning
  3. Mera belysning
  4. Så lite saker som möjligt
  5. Hålla det rent varje dag
  6. Plats för människor att äta i vårt kök, samtala och diskutera 
Spa-liknande symboler kanske skulle passa t ex runda stenar, blommor och växter, levande ljus och badhanddukar.

Se till att köket är ordentligt organiserat, så man kan göra ansiktsmasker, härliga sallader och smoothies och att man kan göra goda soppor och härliga sötsaker och desserter. 

Är jag redo för välstånd nu?

Let's go having fun!