söndag 10 maj 2015

Så här ser vårt äktenskap ut!

Det gula ljuset är jag, lekfullhet och enkelhet samt de svarta stenarna Crystalbiten hos mig.
Orkidén är min man och det gröna representerar honom - en skön symbolisk kärleksförklaring!



Bilderna ovan representerar vårt äktenskap när den är som bäst. Vi passar bra ihop. Bilden har accessoarer och färger som stärker oss båda. Bilden är en symbol för vårt äktenskap. Visst känns det harmoniskt?

Jag gjorde ett färgtest och kom fram till att jag är en Yellow/Crystal. Min man däremot är en Logic Tan och Green personality:

Min man

Logic Tan brukar hålla sina känslor och tankar för sig själv. De är väldigt analytiska och logiska. De processar varje steg från ett till tio.

Green brukar vara bland de mest handlingskraftiga, mäktiga och intelligenta. De är extremt klartänkta och begåvade. De processar information och idéer snabbt och lätt och hoppar snabbt från ett till tio. De gillar inte att ta itu med varje del och detaljer däremellan.

Jag själv

Jag själv är Yellow och sedan Crystal. Läs mer om det i min artikel här

Logic Tan/Grön personlighet vs Yellow/Crystal personlighet

Gröna personligheter har höga ambitioner och höga krav både privat och i business. De är rädda för misslyckande och blir ofta självkritiska och krävande. De känner sig ofta stolta över sin personliga närvaro och klär sig helst i senaste modet.

De vill ha alla bekvämligheter som pengar kan köpa och vill att deras partner är lika disciplinerade som de är. De kan bli arroganta, fördomsfulla och otåliga om inte andra följer deras goda råd. De behöver någon som kan få dem att förstå att livet handlar om mer än arbete och perfektion.

Vårt äktenskap:

En relation med en Yellow (jag) är alldeles för lekfull och enkel.
En relation till en Crystal (jag) är som dynamit för de förstår makten, kontrollen och vägledningen som Green besitter och stöttar och kompletterar spirituellt när det behövs.

Läs mer om Green här

Omgivningen som förstärkning till ens personlighet:

Green ska ha grönt i sina kläder. Jade och Aventurine passar de bäst. Grönt ska också finnas i hemmet i form av t ex växter. Växterna ska ställas nära fönster och planteras i magenta/rosa krukor. Rosa är också en komplementfärg som bör användas av Green, i pennor, accessoarer m.m. för att öppna och förbättra fysisk och emotionell kärlek för partners och människor i allmänhet.

Intressant att notera!!

(Intressant att notera är att när vi träffades, så köpte han en magentafärgad skjorta till mig. Det fick väl honom att älska mig mer. Intressant är också att notera att han dras till den rosa färgen, även om han med lite motvilja inte vill ha en rosa skjorta på sig. Men han tyckte att en knallrosa soffa skulle passa i vårt vardagsrum, men det blev till slut en grå soffa med kuddar med grönt och gult i - omedvetet våra bästa färger och min bästa färg - grått som dominant färg i vardagsrummet)

En trött Green

När en grön mår dåligt blir han kritisk, krävande, känslomässig och spänd. Blir han för svag blir han obeslutsam, trött, och får dålig självkänsla. En balanserad Jadefärgad Green skapar medkänsla, emotionell balans, hälsosam självkänsla, en vilja och önskan att vara med andra, och medmänsklighet.

En pigg Green

Green dras till pengar, makt och business. De tänker igenom vad som måste göras och delegerar dem sedan (och det gör de även privat). De vill inspirera andra. De behöver dock känna att de har kontroll, över känslor, omgivning, och inkomst, annars blir de frustrerade, oroade och stressade. Därför trivs de bäst i toppositioner som chefer eller som entreprenörer. De är snabba på att lära och strävar högt i livet.

Men är jag så perfekt då?

Läs mer om Crystal här

Dessa beskrivningar av oss på dessa sajter stämmer väldigt bra på oss båda. Vilken färg är du och din partner?

Gör testet här och läs sedan om färgerna här

Detta är ett kök som passar mig som är Yellow/Crystal (Yellow behöver beige och grön för att tona ner sig medan Crystal behöver grått i sovrum och gult annars): Lägg till lite gröna frukter och grönsaker och växter så får min man också plats. Min favoritblomma är för övrigt gula tulpaner!