fredag 15 maj 2015

Raw food-Kristina



Det var Raw food-Kristina som gjorde att min vilja och önskan om att övergå mer och mer till Raw food blev större och starkare. Hennes videor på youtube innehåller utsökta bilder och how-to-do-it-yourself steg på goda smoothies, pajer, sallader och desserter.

Ibland blir jag frustrerad. När jag känner att jag inte är mätt. Jag äter inte tillräckligt. Jag känner att jag inte har råd att ge alla i familjen Raw food.

Det är den ekonomiska biten som stör mig mest. Inte att vi äter Raw food.

Jag vet inte hur jag ska göra i framtiden. Kommer jag att kunna äta mig mätt på Raw food?

Jag måste gå över till mer smoothies, och större sallader. Men salladerna är så tråkiga tycker jag. Det är dressingarna och oliverna som ger smak och fräschheten. Det är tomaterna som ökar aptiten.

Smoothies till frukost
Frukt och dryck till lunch
Sallad och frukt till middag

Jag hittade en sida som jag ska försöka att gå över till där man ger tips om hur man övergår till billigare Raw food-mat. Länk till den hittar du här.