onsdag 6 maj 2015

Min månatliga 20-min-per-dag städlista



Jag har en härlig lista som bara tar 20 minuter att genomföra varje dag om man har ett rätt så minimalistiskt hem (utan en massa stök). Den första månaden tar det längre tid, men sedan blir det lättare och lättare.

När jag skriver v-rum, kök samt sovrum menar jag att man dammar, sopar och torkar golven

Dag i månaden

  1. v-rum, kök
  2. badrum (vägg, speglar, allt)
  3. sovrum; speglar, leksaker, damma
  4. källare: förvaring, lekrum etc.
  5. v-rum och kök
  6. badrum
  7. fönster (vinäger och papper)
  8. alla golv + trappan
  9. sovrum
  10. v-rum, deep clean: fönster, tavellister m.m.
  11. badrum
  12. garderober + hall
  13. extra rum
  14. deep clean sovrum (under säng, lampor etc.)
  15. v-rum och kök
  16. deep clean badrum
  17. fräscha upp dörrhandtag, fjärrkontroller och datorer
  18. kylskåp, matlager: organisera livsmedel
  19. hall, tvätta och städa bilen, trappan
  20. v-rum och kök
  21. badrum
  22. sovrum
  23. sopa och torka alla golv
  24. linnegarderob 
  25. v-rum och kök
  26. deep clean kök (överallt och alla kastruller m.m.)
  27. badrum
  28. sovrum
  29. lampor
  30. alla golv
  31. -