tisdag 26 maj 2015

Inget påhitt - huvudvärken och nackvärken ä r på grund av bröd och makaroner



Under lång tid har jag mått så bra att jag struntat i restriktionen att inte äta gluten. Jag har börjat att introducera gluten i min kost igen. Varje gång har jag fått känningar i form av käkvärk. Det gör ont i hela käkpartiet.

I går åt jag chorba, alltså soppa med makaroner och som ett slag fick jag huvudvärk från hell.

Jag kunde knappt sova. Ögonbrynen värkte och hela vänstra ansiktspartiet gnisslade och vred sig.

Jag somnade i alla fall.

På morgonen vaknar jag med värsta nackspärren, ont i skuldran och hela käkpartiet upp i huvudet på vänstra sida.

Jag käkar just nu bananer för att minska på detoxen av gluten.

Gluten ökade också på mina allergier mot pollen; ögonen rinner och jag nyser mera.

Efter tre bananer börjar det släppa. Kroppen får ta hand om matsmältningen istället för att detoxa gluten, vilket hjälper till att minska på smärtan.

Jag kan för övrigt inte heller äta någon paracetamol, då det innehåller citronsyra, som utvinns från majs, vilket både jag och min son, som jag ammar är extremt allergiska mot.

Diagnoserna är osteoartritis och reumatisk artrit. Ingen vill erkänna att gluten har något samband med dessa diagnoser, men det har det, i alla fall utanför Sveriges gränser.