söndag 10 maj 2015

Dyr spa-behandling på Grand hôtel Stockholm kl 15



Varje dag klockan 15.00 låtsas jag att jag går på spa-behandlingar på Grand hôtel Stockholm och att jag spenderat den summa som står efter, vilket är den summa som hotellet tar betalt för nämnd tjänst.

På så sätt känner jag mig plötsligt jätterik, då jag får samma "behandling" och varje dag dessutom. Jag följer även deras mottagningstider för att få känslan av att jag verkligen är på spa-behandling.

Jag försöker också se till att skapa spa-behandlingskänsla i mitt hem, även om jag tills nu endast har gjort det minimalistiskt och fräscht (Saknar fortfarande stenarna i mitt badrum och en massagebänk, haha (Vad skönt det hade varit)

Onsdag: Vaxning 30 min (ben, halva) 660 :-, (bikini) 660 :-

Torsdag: Manikyr 60 min med lack 1195, Pekidyr 60 min med lack 1195 :-, båda totalt 1980 :- (Om jag inte har tillgång till bra manikyrset, räknar jag att klippa tånaglar som pedikyr och smörja dem med olja eller annan kräm). Tyst massage 2 800 :- 45-60 min + frukost 2 800 :- (Jag brukar ge mig själv lite massage, och ge mig själv något jag tycker om att äta)

Fredag: Ångbad (Passar utmärkt eftersom det är fredag) 90 min + ansiktsrengöring 90 min 1945 :- (Brukar duscha och skrubba mig ordentligt)

Lördag: Bastu + kallt vatten, scrub + mask (+ dryck & sött) + hårinpackning + bodylotion (minst 2 timmar må-to) 1050 :-

(Rum också = + 2 600 :- inkl. frukost -> brukar städa mitt egna rum så att det får hotellkänsla/minimalismkänsla och "bosätta mig" där en stund)

En veckas behandlingar blir totalt 660 + 660 + 1980 + 1945 + 1050 + 2 800 + 2 600 = 11 695 :- (Det blir totalt 46 780 :- /månad. Så, vem är egentligen rik här??? )

(Fast egentligen kostar det bara el och vatten, samt det jag tar från kylskåp och krämer och förslitning av olika material, så i princip, ja, noll - men känslan av uppfräschning varje månad är densamma)