lördag 16 maj 2015

Chronometer - dagbok



Jag har en chronometer-dagbok på webben där jag kan fylla i vad jag äter och sedan avgöra om jag behöver förändra min kost så att den blir optimal.

Idag har jag inte varit ute i solen och fått i mig D-vitamin. Jag har också bara fått i mig 22% av RDI av E-vitamin.

Var hittar jag E-vitamin?

Spenat, mandel, solrosfrön, sesamfrön, avokado, räkor, lax, oliver, olja, broccoli, squash.

Dessa är födoämnen jag brukar äta. Idag har jag dock inte ätit något av det förutom sesamfrön, vilket inte var tillräckligt.

E-vitamin är viktigt för hjärtat, frisk hy och friska celler samt ögonen (som jag ofta har problem med / dålig syn). Jag har också mycket födelsemärken/leverfläckar, liksom min son som också börjar få det. Läs mer om honom här och hur man kan få bort leverfläckar med olika kurer.