tisdag 12 maj 2015

Att stärka våra barns personligheter



Min äldste son är Lavender och Logical Tan.

Jag antar att Logical Tan kommer från hans far som också är Logical Tan och Lavender från mig (som är Crystal)

Det som stärker en Lavender är silver och platinametaller och ametist. Bästa färgerna är Lavendel, rosa, grå och silver.

De älskar allt som är bärbart: konst, böcker, musik, skrivmaterial, juveler.

Bra karriär är dans, musik, designa kläder, artist och terapeut. (Lavender) Ingenjör, arkitekt och vetenskapsman är andra tänkbara yrken (Logical Tan) om fantasi får vara med.

Han älskar redan t ex åkattraktioner, Zombiespel och musik och är en hejare på datorer, facebook, teknik mm.


Min dotter är Red och Green

Jag antar att Green är från hennes far som också är Grön, men är röd från mig?!

Det som stärker en Red är ett sovrum som går i Obsidian black och grönt. Röd, grön, gul och svart är sådana färger hon ständigt ska omge sig med.

Relationer

Relationen till Green (sin far) kommer att vara komplementärt för hennes önskan om framgång, hennes strategiska förmåga och hon kommer bli beundrad för sitt kvicka och beslutsamma affärssinne och hjärna.

Relationen till Lavender (hennes äldre bror) kommer att vara allför oansvarig då Lavender inte lyssnar till eller förstår hennes värderingar.

Relationen till Crystal (mig) kommer att vara bra eftersom jag är stark och grundad och jag kommer att möta henne med värdighet och meriter.