lördag 18 april 2015

Skrovlig hud på armbågarna tecken på brist på essentiella fettsyror



Essentiella fettsyror

Jag har extremt torr hud. Jag har inga sprickor i fingertopparna men sköra nagelband.
Jag har mörkfärgade fläckar i olika nyanser i ansiktet och blandhy, som både är fet och torr, men mest torr.
Jag har skrovlig hud på armbågarna, även om det på vintern brukar vara mer.
Jag har torr hår och lite mjäll i håret. Det har blivit bättre efter att jag gått över till mer Raw food och tagit bort mjölk, mjölk och allt som innehåller majs, som jag är allergisk mot.

Jag har inte sköra fingernaglar som skivar sig längre, men det har min dotter. Så hon lider säkerligen av brist på essentiella fettsyror hon med.

Min svåger har svårt att få barn och han har allergi så han har säkerligen brist på essentiella fettsyror.

Jag blir lätt irriterad och det är ett tecken på svaghet i centrala nervsystemet, som också är beroende av essentiella fettsyror samt en alldeles för låg produktion av stresshormoner som också är ett tecken på för lågt intag av essentiella fettsyror.

Så, vad ska vi äta för att få i oss essentiella fettsyror?

Återigen är det nötter och frön som är mest rik på essentiella fettsyror.

Vi finner essentiella fettsyror i avokado, linfrön, oliver, pinjenötter, valnötter, bananer, blåbär, kål, fikon, grönkål, kiwi, mango, apelsiner, persikor, ananas, romansallad, jordgubbar, tomater, mandel, brasilianska nötter, cashewnötter, chiafrön, kokosnötter, hasselnötter, hampfrön, macadamianötter, pecannötter, pumpafrön, sesamfrön och solrosfrön.

Det är bara att ladda på med mer frukt, grönt och nötter - Raw food is the best.