måndag 27 april 2015

Pärlor i mitt bankfack

Raw pärlor i mitt bankfack

Kommer ni ihåg när jag skrev att jag ville ha pärlor i mitt bankfack? (Läs gärna min tidigare artikel om det här).

Raw pärlor

Pärlor är små sandkorn som när de kommer in i musslan blir till små runda kalciumkarbonater. Det är detta som är så spännande.

Vi behöver alla mer kalcium i vår kropp. Allting vi rör vid och har på oss och äter påverkas oss. Deras energi och kemiska konstituenter.

Nu har jag hittat en butik som säljer pärlhalsband av en diplomerad pärlcertifikatör. Jag blir sugen på att köpa ett par halsband redan nu. Pärlhalsbanden känns lika dyra som guldhalsband, men är bra mycket hälsosammare för kroppen.

Kalcium används inte bara av oss för att stärka vårt skelett utan även av industrier för att t ex producera byggmaterial.

Äkta pärlor bra för de med njurproblem

Kalciumkarbonat binder fosfater, vilket är viktig, för de med njurproblem (som många av oss har). Även magnesium binder fosfater. Dessa regleras av PTH, som jag skrev om tidigare. Läs mer här. PTH är ett paratyroidhormon. Om man har problem med njurarna kan det vara för att bisköldkörteln (PTH) inte orkar reglera kalcium- och fosfatnivåerna i kroppen.

PTH bryter ner kroppens skelett

PTH ska helst inte användas, eftersom det bryter ned kroppens ben och skelett, samt tänder för att tillgängliggöra kalcium. Om man istället äter kalciumrik mat behövs inte detta. Att också används "rena" material som pärlor, som består av kalcium, hjälper också kroppen att må bättre, inchallah.

Vill du läsa mer om Raw Pearls, klicka på bilden ovan.