tisdag 21 april 2015

Honung - tar bort eksem i ansiktet


Har man haft problem med sin mage under längre tid kan man kanske inte tro att den någonsin kommer bli bra. Jag har haft problem så länge jag kan minnas och är inte helt frisk, men 80% bra. Hjälpen heter Raw food och smoothies. Jag äter ofta sesamfrön och honung tillsammans och därför vill jag nu veta vilka goda effekter honungen har på mig:

1. Honung innehåller Vitamin B6 som hjälper till med matsmältningen.
2. Den innehåller C-vitamin vilket hjälper mot torr hy.
3. Vitamin B3, Niacin, hjälper till att äta upp (reducera) kolesterolet i kroppen (dvs. LDL-kolesterolet).
4. Vitamin B2, Riboflavin, hjälper till att bryta ner t ex kolhydrater till socker och omvandla aminosyror och fett.
5. Vitamin B1, tiamin, har två roller. Dels hjälper den B2 med att omvandla kolhydrater till socker, dels neutraliserar det fria radikaler som annars skulle härjat i kroppen och slutligen gett oss bland annat rynkor.
6. Vitamin B5, pantotensyra, jobbar i vårt blod där den hanterar våra hormoner men hjälper också till att hålla vårt nervsystem på topp.

Så, fram för mera Raw food-kakor, baserat på dadlar, mandel, frukt och bär samt kakao. Toppa det med lite honung - mums.

Vill du läsa mer om biet i Koranen, så klicka på länken här.

Ps. Jag upptäckte genom acne och leverfläckar samt eksem i ansiktet att jag håller på att läka mina binjurar. Läs gärna mer om det här