måndag 13 april 2015

Frukost och lunch




När man är riktigt trött vill man helst sova, men inte jag. Jag vill äta. Helst sådant som ger energi. Mycket energi. Förr var det snabba kolhydrater som gällde, i form av ostbågar, ost och smörgåsar. Nu är det ändrat.

Nu äter jag i princip ingenting sådant längre. Jag kan helt enkelt inte. För min son skull som jag ammar som också är allergisk liksom jag mot mjölk och majs samt ägg. Jag äter inte heller mjölprodukter och längtar oftast inte efter lagad mat längre.

Jag vill ha nötter och i Raw food-format. Jag vill ha frukt och sött, salt och fräscht och färskt. Jag vill äta sådan mat som syns på bilden ovan.

Men vad ska jag laga till lunch?


Så här skulle det kunna se ut en vecka:


FREDAG
Jenny Cornbleets Raw food-recept finns här.

LÖRDAG

50 bästa Raw food-bloggarna
SÖNDAG

Raw food-spagetti från Tasteline
MÅNDAG

En till zucchinirätt från Allt om Mat

TISDAG


ONSDAG


TORSDAG



Nu dags att laga mat. YES! Enjoy for today.