torsdag 19 mars 2015

You go where your attention flows - Så vart är du på väg?

Du kommer att gå mot det som du tänker på mycket.

Därför kommer jag att börja tänka på nya saker.

Jag vill ha:

Ljus i min grav.
Ljusa drömmar på natten.
Lära och läsa hadither och Koranen, på arabiska och översatt.
Ha vackert uppdukat bord med familjen lugn och samlad runtomkring den.
En stark karaktär - moral - leende mun. "I can do this".
Ha ett hem i öknen.
Ett rök och drogfritt hem för hela kvarteret.
Skriva och publicera och tjäna miljoner på det.
Fokusera på Allahs 99 namn, t ex Al-Aziz ger powerceller, inchallah. Läs mer här
Älska de runtomkring dem och sluta kritisera dem och skälla på dem. Acceptera dem för vilka de är, fastän de inte tänker som jag.
Minimalistiskt hem
Secret Escapes
Intervjua människor + dokumentera och visa.

Mina tankar hittills har gett mig ett hem med familj, barn, saker (alltför mycket). Mina tankar har gjort att jag låtit livet styra mig istället för att jag styr livet. Jag har haft ofokuserade tankar och det syns på mitt stökiga hem där jag inte syns någonstans. Jag är också i ett land där folk är okunniga, men toleranta. Så är min åsikt just nu.

Vad skulle jag tänka just nu, äta just nu, om jag redan hade allt jag ville ha?

Jag skulle sitta i en pool och bada med mina barn i ett vackert hem...

Uppdatering 1 april 2015.

Efter att jag skrev detta för två veckor sedan har det redan börjat manifestera flera saker.

Det första är att skaffa en stark karaktär. Det gör jag genom att fokusera på allahs namn och i synnerhet för mig personligen är det tio saker jag fokuserar på. As-salam, Al-Mu'min, Al-Muhaymin, Al-Jabbar vilket skapar ett lugn inom mig, och en säkerhet som hjälper mig med matsmältningen, motverkar all form av ilska och frustration och lugnar ner hela min själ. Sedan har jag lagt till fem stycken för att få hjälp med min omgivning och det är Al-Wakiil som skyddar mig mot allt t ex olyckor, Al-Hayyol-Qayyum som rena och läker mig, Al-Hamid som gör alla mina misstag och karaktärsbrister till någonting positivt (och bara Allah vet hur det fungerar) samt Al-Waliyy som är den viktigaste eftersom den får alla runtomkring att göra som jag vill och förändrar deras karaktär så att de "lyder" vad jag vill.

Det andra är att jag har redan varit i världens härligaste stad, Hammamet, där jag bodde i en vecka och gick på sight-seeing, shoppade, var i Yasmine-Hammamet, umgicks med familjen, solade på takterrassen, hade utsikt över hela havet och ingen insyn. Där jag lagade god mat och myste med familjen.

Det tredje är att jag varit i öknen och bott i ett hus och ska dit igen till helgen. Jag var även i Al-Jem.

Det jag fokuserar på är nu att må så bra som möjligt, slappna av så mycket jag kan och vill, bara göra saker som jag orkar och vill och känner att jag vill göra. Under tiden fokuserar jag på Allahs namn.

Jag har börjat besöka gravarna, vilket jag gjorde idag och gjorde Doua där. Det är min sista boplats här på jorden och därför vill jag börja umgås med dem.

Vad gäller ljus i graven vet jag inte ännu vart jag är. Vad jag vet är att jag ber bönerna när jag hör Adhan, även om jag ber Fajr för sent. Jag ber även två rakah nattbön efter nattbönen - Al-Aisha, vilket får räknas som Taraweeh-bön. Jag får öka på med tiden inchallah.

Jag har slutat att skälla på de runtomkring mig. Hur jag mår märks nu på de runtom mig. De är lugnare och harmoniskare. Vi har även gjort en extra grej. Vi har lagt över allt ansvar på barnen när det gäller deras läxor och de gör de nu självmant vilket är väldigt avstressande.

Jag har även börjat med mina Raw food-godis, t ex mandel-kladdkaka och kokos-havregryn-sesamfrö-gröt. Dessa gör mig extremt lugn i kroppen.

Jag har även köpt tre slöjor i vårfärger, grönt, lila och gult. Jag har även köpt en skräddarsydd jellaba till min dotter, eftersom hon längtat efter en (inte jag, en sömmerska).

Det gick otroligt fort från det jag skrev detta blogginlägg till att jag fick det. Det jag fokuserar på är Allahs namn, vilket gör att allt sker i raketfart. Jag hinner inte ens med allting jag längtar efter att göra.

Al-hamdolillah.