söndag 25 januari 2015

Tolka dina drömmar bokstavligt


Visserligen kan vi tolka våra drömmar symboliskt. Det kan vara hälsosamt att dyka ner i tolkningar och symboler, men varför inte tolka drömmarna bokstavligen med?

Vi kan tolka drömmarna och förstå våra känslor eftersom drömmar förstorar våra känslor.
Det finns tre sorters drömmar, från dig själv, från Shaytan och från Allah. De visar på vilken nivå du är.

Har du ofta mardrömmar är det ett tecken på att du syndar ofta. Syndar betyder att du äter ohälsosamt, du har många sjukdomar (inklusive glasögon o.s.v.), att dina tankar är riktade mot sådana låga saker du längtar efter eller att du är omgiven av människor och kanske jinn som inte är så bra för dig (energivampyrer mfl).

Drömmarna kan också vara från Allah. De kan vara sanndrömmar, men också innehålla människor som profeter och änglar. De guidar dig och visar dig var du är i livet. Dessa är speciella för de som renar sig fysiskt (duschar, ber och fastar) och som är hälsosamma psykiskt, mentalt och känslomässigt. De som vet hur man bemästrar Allahs 99 namn, osv.

Sedan har vi våra egna personliga drömmar som påverkar oss dagligen. Dessa drömmar fokuserar på händelser under dagen, men också längtan, drömmar och tankar som man haft. Dessa kan tolkas symboliskt men också bokstavligt.

De symboliska värdena har Jung och en massa andra försökt att analysera.
Men de bokstavliga brukar man låta bli att tala om.

Symboliska analyser och tolkningar vs. bokstavliga tolkningar och sanna "drömmar"

I mitt fall tolkade jag mina symboliskt med olika hjälpmedel som t ex myislamicdream.com eller dreammoods.com. Men jag kom nyligen på att mina drömmar guidar mig mer än så. Den visar vad som fattas i mitt liv med och vad jag ofta tänker på och längtar efter.

I mitt fall betydde det att jag längtade efter

att röra på mig (åka skridskor, klättra i berg, simma i klart vatten och i havet,
äventyr (åka helikopter, spårvagn, bil, flygplan,
djur (ulliga, gulliga vita lamm, apor, gaseller, lejon)
att bo i skyskrapor
att be lugnt och skönt
att se bra ut för mig själv och andra (hälsosam och vital)
spökjage
kött
att komma ur siktläge (för folks ord, anklagelser, förtal och kritik)

Nu när jag har kommit dit, januari 2015 (mina drömmar var under 2012) och gör det i verkligheten har mina drömmar ändrat karaktär. Jag drömmer fortfarande om djur, men jag har börjat drömma om att jag äger en restaurang och en resebyrå. Vi får väl se vad som väntar mig i framtiden.

En uppdatering sedan jag skrev.

Jan-Feb 2015
Jag har drömt om att starta ett projekt "Släktträd" där jag ska samla alla släktingar efter intervju i en bok.
Jag ska också skaffa en vit bönematta, att be på och ev. tillverka och sälja.
Sedan skaffa en grön tröja som matchar min hudton. Ev. börja tillverka och sälja modekläder och ha modevisningar.
Apelsinträd. Jag ska inreda med apelsinträd och ev. plantera apelsinträd.
Flyga till Argentina och äta hallon och titta, lukta och ev. smaka på deras blå frukter.
Klättra på hus och hoppa över tak. Träna på att känna att jag klarar allt.
Ha mera privattid. Gömma mig i en garderob. Ev. sälja garderober som man kan gömma sig i.
Bygga en skola, eller förbättra en redan existerande. Välja rektor utifrån vad lärare anser är en bra ledare.
Privattid igen. Ev sälja toaletter och toalettdörrar haha.
Skola. I skolan finns det en vattenrutschkana på gården, ett garage under, magisk ingång som glittrar när man går in i den. En bambatant har mycket kunskap om hur man ska förbättra skolan - hon har över 35 års erfarenhet. Viktigt att underhålla skolan och hålla den ren och fungerande - om inte blir det nedragningar, besparingar och nedläggningar. I skolan finns även ett rapunzeltorn som barn får leka i samt ett café med te, juice och saftiga goda kakor.
En affär, livsmedelsaffär med bröd, sylt och smör som stänger klockan sex för då startar två föreläsningar med mängder av människor som ska lyssna och mingla.

Jag tittade även igenom vad jag drömde om och det var en variant av en bild.
Sedan 2012 drömmer jag om att äga ett hotell, med ett café nedanför. Jag renoverar det med elektrictet och yttre fasad. Den ligger på ett berg, vid en klippa och det är både snö och solsken (varmt). På andra sidan kan man cykla och det finns cyklar tillgängliga. Jag bor högst upp på hotellet. Det ska finnas möjlighet att ta ett bad, att gå till moskén och åka hiss. Jag äger också en bil som jag kör själv. Denna tid, mitt i projektet åker jag på Safariresa till elefanter, gaseller, tigrar, lejon, pumas. Jag renar mig (Äter Raw food och fastar). Jag har på mig en blå sommarklänning och en brevbärare finns tillgänglig med post.

Ny uppdatering 15 april 2015

Jag har kollat upp vad en helikopter kostar att köpa och en går på cirka 44,5 miljoner kronor. Peace a cake.

Jag har också sett flera annonser på olika hus och tomter till salu. Det som var mest aktuellt var en andelsbostadsrätt/fritidshus på Öland. Stugor, hus och tomter verkade helt plötsligt ointressanta oavsett om jag betalar 1 krona eller 100 000 eller mer.

Jag har också börjat titta på att köpa etablerade företag. Jag har redan börjat sålla bland företagen och märker att jag inte vill ha ett återförsäljningsställe liknande body shop eller elektroniska prylar. Jag gillar inte heller alla slags industritillverkningsföretag som t ex tillverkare av träpaneler.
Vad jag däremot fastnade för var två, dels ett bageri/industritillverkning i Skåne och dels ett vattenkraftverk i Värmland.

Omsättningen ligger på mellan 20-50 miljoner kronor. Peace a cake.
Men frågan är om jag verkligen vill driva ett vattenkraftverk. Nope. Not any longer. Det har blivit tråkigt. Däremot ett bageri/industritillverkning är fortfarande aktuellt.
Jag har även tittat på hotell och vad de kostar och det finns flera till salu i världen bland annat i Montana. Men det låter väldigt slitsamt att äga ett sådant hotell. Vill jag verkligen det?

När jag var uppe på taket i dag i gassande solsken, Medelhavsklimat och högsommarsol ( i alla fall svensk sådan), så tyckte jag inte längre att det var det allra skönaste jag visste och som jag längtat efter i alla mina dagar. Jag börjar också bli trött på riktigt söta saker, som honung. Jag vill ha en ordentlig sallad med dressing och idag längtar jag efter kyckling med cashewnötter. Kanske är det cashewnötterna jag vill ha och grönsakerna.

Jag har sökt in till en utbildning i höst - beteendevetenskap, men jag längtar inte egentligen till att bli handläggare eller utredare.

Jag får nog börja revidera om alla mina drömmar för de börjar att förändras i och med att jag göra mer dhikr med Allahs 99 namn.

Jag har också börjat titta på vad jag verkligen vill ha och det är en färja, stor som Viking Line. Går bara på 2 miljarder kronor. Peace a cake.

Jag vill bli klar med min C-uppsats i både franska och ekonomi samt organisation eller marknadsföring. Sedan vill jag läsa böckerna igen. Kanske kommer jag att skriva en egen bok så småningom, men jag kommer inte börja förrän det känns lätt att göra det och all rädsla och oro är borta.

Jag vill ha ett skönt hem där jag badar med barnen varje dag, där jag äter sallad. Det har jag redan. Men jag vill fördjupa mig i det.

Sedan vill jag väldigt gärna ha den där andelslägenheten som kostar 50 000-80 000 kronor. Markägande, husägande m.m. låter inte längre intressant. Jag blir bunden till mina köp och det tröttar ut mig.

Jag vill däremot förnya mitt hem regelbundet och mina kläder och underhålla det jag redan har. Jag vill ha ökad frihet, som är den största lyckan och inte vara bunden till de materialistiska sakerna jag äger.

Jag vill ha en fruktträdgård där man odlar apelsiner samt äga ett bankfack med guld, pärlor och äganderätt till mark för odling av sesamfrön.

3 maj 2015

Jag har fått veta att en av mina saker jag bett om på natten/fajr och som jag gjort dhikr med Allahs 99 namn med har gått i uppfyllelse. Min svåger och hans fru har haft svårt att få barn under sex år. Nu, under den här tiden då jag fokuserat på glädje och dhikr med Allahs 99 namn så har Allah accepterat mig (och de andras) bön. Subhanallah. Bönen är stark. Alhamdolillah. Allaho akbar.