söndag 18 januari 2015

Tankens makt

Kroppen kan kommunicera med sig själv. Detta utnyttjar vi sällan, men jag menar att vi har själva svaret på våra frågor, bara vi lyssnar. Jag ställer frågan till mig själv. Eller snarare två frågor till mig själv. 1. Vad är det som jag måste ta bort/som orsakar problemet/sjukdomen/ohälsan. 2. Vad ska jag tillföra?

Jag gick igenom varje kroppsdel och undersökte mig med denna metod. Varje gång jag tog på den delen som jag undersökte ställde jag frågorna och de bilder jag fick upp i huvudet var också de jag skrev ned.

Här är resultatet:

Idag 3 december 2014:

Vänstra ögat -> kokosbollar och vindruvor tas bort vanilj(kex) tillförs
Högra ögat -> Staket och gräs tas bort. Honung och kokos tillförs.
Pannan -> häst tas bort. Ananas och bondgård tillförs
Näsan Skrovlig yta -> anka tas bort, gräshoppor och höga vass tillförs.
Vänstra örat -> Apelsin apa tas bort, jordgubbar tillförs
Högra örat hallon, päron och kokos sojabönor tas bort och jordgubbar tillförs
Vänstra hjärnhalvan krusbär ta bort hästsvans urin? Tillför vitt...
Högra hjärnhalvan ost och päron? Ta bort stenar och mineraler tillför blommor
Bakre hjärnhalvan äpple, nektarin och aprikos ta bort lång korridor o siwak. Tillför hus på strand.
Sluta äta ostbågar för hjärtat ta bort tv och stillasittande tillför simbassäng
Högrabröstet vindruvor ta bort gran tillför popcorn och bomull
Vänstra bröstet Ost med hål ta bort svart och soppa tillför järn.
Högra knä, universum ta bort godis tillför täcke sömn?
Vänstra knä. Trä snickeri och såg ta bort moln fukt? Värme tillförs.
Tuggummi och bakelser högra njuren ta bort korv lägg till tunt filter?
Vänstra njuren bambu, larver och jordgubbar ta bort bomull och popcorn, lägg till båta och fart
Levern korv och bröd ta bort sörja paddgrop broar, lägg till blommor och ängar
Magsäcken -sallad och näckrosor dvs lugn och ro o stillhet ta bort makaroner, lägg till jordgubbar
Tunntarmen korv och kött ta bort gummi, lägg till honung
Högra tjocktarmen choklad ta bort komjölk, lägg till rosvatten
Vänstra tjocktarmen mint och godis ta bort choklad, lägg till turkos (koppar, aluminium, fosfat, järn).
Färgämnen och tuggummi övre tjocktarmen lägg till banan ta bort luft
Grovtjocktarmen rosor av marsipan McDonalds ta bort luft
Sädesslag och dess fibrer mjälten ta bort skruvar Virus? Lägg till dricka.
Högra skuldran rostat bröd och ost ta bort tomtar, lägg till ost
Högra käken rött färgämne ta bort kaffe, lägg till tårta?
Vänstra käken pingstliljor och videung..ta bort maskrosor, lägg till honung
Fett på magen smör o hamburgare ta bort socker och honung, lägg till yogurt
Skrumpen mage båtar, saltvatten och himmel ta bort blixt lägg till mörker?
Halsen hallonbåtar socker ta bort socker lägg till pärlor (kalciumkarbonat).
Armbåge socker spunnet ska tas bort. Lägg till bad och värme.
Huden ta bort klor. Lägg till garn, fetvadd? Ullfett?