onsdag 10 december 2014

Clementiner, glutenfritt och läkning av skelettet


Jag har tidigare skrivit om att clementiner som är rika på folat (b9) är bra för bland annat ryggraden.

Nu är det december och jag har ätit mängder med clementiner varje dag. I ett par dagar har jag nu känt av att min höger underarms skelett börjat värka, vilket är ett tecken på att den håller på att läkas. När jag ska göra sujud tar det liksom emot. Jag känner av att mitt bäcken också värker lite, men även fler skelettställen i kroppen. Läs artikeln om clementiner här.

Till saken hör också att jag för två dagar sedan också slutade med gluten efter att jag kopplade ihop att jag hade hypotyroid/hypotyreos som berodde på gluten. Läs artikeln här.

Varför jag känner av just i underarmen beror på att jag, när jag var fem år, sprang in i svalen med träskor medan jag tävlade mot min kompis och kunde i bromsa, vilket ledde till akutbesök och två operationer. Det läktes sedan fel och jag har aldrig blivit helt bra igen.

Jag har också fött tre barn, vilket borde ha tagit ut sin rätt på mitt bäckenbotten. Men går det verkligen så här snabbt? Jag känner också av i ryggen på flera ställen att någonting annorlunda håller på att hända. Vet inte exakt vad.

Nu förväntar jag mig stora mirakel. Vad kan tänkas hända i framtiden om det går så snabbt?

Jag fastar regelbundet, äter frukt på kvällen samt vegetariskt. Jag äter visserligen mest Raw food men bönor, linser och lagad mat slinker också ned liksom ett ägg eller två ibland. Fisk äter jag sällan och kyckling likaså.

Nu är jag helt mjölk- och glutenfri.

Framtiden får visa vad den döljer.

Men jag förväntar mig att min tunga som är kantad av tänderna ska läkas ordentligt, att levern ska läkas och ögonen med så att jag får tillbaka min syn. Jag förväntar mig att mjället ska försvinna helt och hårbottnen sluta klia. Jag förväntar mig att inte få hjärtklappning mer. Jag förväntar mig att frusenheten ska försvinna (den är nästa jobbigast) och att minnet ska förbättras. Dimman i hjärnan hoppas jag försvinner helt, även om den har lättat rejält sedan ett år tillbaka då jag började den här Raw food-resan vs. fastan. Läs gärna mer här.

Jag kan också förvänta mig att mina nerver ska läkas ordentligt. Mina ben brukar somna fortfarande av felaktiga sittställningar. Jag förväntar mig också att gå ner i vikt. Förhindra MS om jag har tendens till det. Sötsuget hoppas jag försvinner helt också.

Mycket jag går att vänta på. Det är inte Eid förrän om många månader så jag får väl ge mig till tåls. :-)

Jag förväntar mig att njurarna läks och även mina binjurar som varit sönderstressade. Jag förväntar mig att få energi och att kunna ta upp all näring i kroppen igen.

Och att aldrig bli sjuk igen. :-)

Inchallah!!

Inchallah.