söndag 16 november 2014

Raw food-frukost till mina barn

Jag vill introducera Raw food till mina barn och det lättaste sättet enligt Raw food-experter är att börja med desserter. Därför vill jag nu samla ihop en hög med bra Raw food-frukostar/desserter som jag kan bjuda mina kräsna barn på (som nu visserligen älskar Morgonvälling istället för flingor och mjölk och smörgås med smör och marmelad).

Söndagsfrukost:
Raw food-glass
Blötlägg 2 koppar cashewnötter i fyra timmar.
Lägg i cashewnötterna, kokosnötkött (kokosflingor), en kopp kokosmjölk, 1/4 kokosnötolja, 1 kopp Agave, 3 msk biologisk alkoholfri vanilj, 1 tsk salt. Därefter lägger man det i en glass-mixer (som gör glass).

Måndag hela veckan lång, till nästa gång:

Måndagsfrukost, mm ser gott ut men jag har inte receptet tyvärr. Annars så brukar en kaka bestå av malda nötter (valfritt), dadlar, kakao och/eller vanilj, lite vatten, kanske kokosnöt/mjölk/olja/flingor, valfri frukt eller valfritt bär. Sedan är det bara till att leka och vara kreativ.