torsdag 6 november 2014

Från ateism (och agnostiker) till islam

Trots att jag ätit gott idag och familjen mår bra, tyngs jag av en ledsam känsla. En känsla av att jag gjort något fel.

Jag blir så himla ledsen när jag försöker att svara på frågor om islam och man bara tar upp triviala saker eller ser ner på en. Men vem är jag att försöka få människor att bli muslimer. Muhammad var ledsen när inte alla i hans hemstad blev muslimer. Då uppenbarade Allah berättelsen om Noah aleihi salem. Noah var en profet som under 900 år försökte att få människor att vittna om att det bara finns en Gud och att han var Guds profet, men han "misslyckades" rejält.

Så jag tänkte trösta mig med ett par konvertithistorier från två män och en kvinna som konverterade från ateism till islam.


"Det kändes som jag varit muslim hela mitt liv när jag blev muslim"
"Det var en otrolig känsla, som en börda som lyfts från mina axlar, när jag vittnade att det bara finns en Gud"