fredag 31 oktober 2014

Jag drömmer om en grönskande trädgård

I min klippbok/moodboard har jag en sida med bilder på en trädgård, örter och affirmationer som t ex trädgårdsland i stan, lockar, en grönskande trädgård, smarta rum och vänner, ljus och hyresgäster.

Än så länge har jag inte lyckats. Det har gått fem år sedan dess (2009).

Undrar hur lång tid det tar innan den drömmen jobbas mot. Jag har inte heller bett om en trädgård i min fem dagliga böner. Jag ber om att Allah ska skydda mig mot allt ont och vägleda mig istället. Jag ber om att Allah ska vara barmhärtig och hjälpa mig. Jag ber om fred för mig och världsfred och att han stärker min tro. Men jag har inte bett om en grönskande trädgård.

I min grönskande trädgård vill jag ha tomater och fruktträd men också doftande lavendel och ätbara örter.

Brokig salvia som stimulerar matsmältningen. Mejram som är bra mot magkramp. Timjan som är bra mot hosta. Koriander som är bra mot magkatarr - fast egentligen inte, jag tycker inte om smaken. Rosmarin lugnar och Salvia dämpar svettning (egentligen inte bra eftersom vi ska försöka att få igång lymfsystemet, inte hindra det från att fungera).

Jag drömmer om att ha kurser för stora och små i min grönskande trädgård: yoga, Pilates, Matlagning (Raw food), Drakflygning, Havskajak, Skulptur med lera, träbåtsbygge, repslagning, akvarell, teckning och segling. Jag vill också lära ut om ekologisk odling i hemträdgården, skrivkurs, silversmide, sköt om ditt hus-tips, tajwid, arabiska och islam.

Jag drömmer om att ha ett litet hotell med gäster boendes där för kortare eller längre tid. En månad i taget.
Ett ställe där man lever i fred, i lugn och ro, tillsammans och umgås och har tid att vara för sig själv och upptäcka spiritualitet på nytt, i kontakt med naturen.

Jag vill kalla mitt lilla hotell-, spa och kursboende för "Smarta rum och vänner"!

Kanske vill jag ha bröllop i min trädgård med. Vem vet!!

Förresten, jag glömde säga det, det ska vara beläget i Tunisien förstås. :-)

Who's with me?

LOVE
/Pernilla