lördag 5 april 2014

Hur miljonärer schemalägger sin dag

Min stora dröm är att bli så fysiskt stark igen att jag orkar driva ett företag och bli miljonär. Just nu kan jag inte ens nå första steget som är att vakna, duscha, äta en bra frukost. Jag brukar vara helt slut efter detta och behöver vila. Adrenalinet gör mig alldeles skakis av att bara göra detta lilla, hur ska jag orkar med något annat under dagen?

Jag sitter ofta vid datorn eller vid teven för att jag orkar helt enkelt inte mycket mer än så. Jag orkar inte ens laga mat eller hämta frukost till mig själv. Att bara gå och handla är en kraftansträngning. Jag har varit glutenfri i nästan fyra månader och håller på att komma tillbaka, men jag är också i 34 veckan och behöver vila. Bara sex veckor kvar innan min son kommer födas och jag känner av syrebristen i min kropp, jag har svårt att gå i trappor och anstränga mig fysiskt. Jag behöver vila hela tiden. Hur ska jag leva som en miljonär i detta stadium i livet, eller ens ta tag i mina studier? Jag är efter i mina studier, som bara kräver att jag studerar, men jag har svårt att fokusera, eftersom jag är så trött hela tiden.

Telefonkontakt

Att vara miljonär handlar om att nå ut till människor och ta kontakt med dem. Detta är för ansträngande för mig just nu. Jag orkar helt enkelt inte och måste jag är det adrenalinet jag går på.

E-Mail

Att bara kolla sin e-mail 1-2 gånger per dag är ett gott råd. I början av dagen och i slutet av dagen. Alla mail du fått är andra människors agenda och öppna inte dessa först. Leta efter de du väntar svar på och har du inte fått svar från dem, börja med att kontakta dem igen. Börja med detta på morgonen. Stäng sedan ner e-mailen. Börja sedan att jobba med det du måste göra.

Påverkan

Om du vill påverka någon måste du vara närvarande och nära den personen hela tiden. Det gäller familjen som arbetet. Är man emotionellt eller fysiskt svag gör man inte bra ifrån sig utan man måste ladda sig själv först.

Fokus och klarhet

Vad är det du vill ha, önskar och känner, och inspirerar dig och vad är den andres? Vad behöver vi för att komma tillsammans? Vi behöver höja ambitionen hos gruppen och peppa.

Förändring

Beskriv hur saker är nu och hur de blir i framtiden.

Tillit

Man påverkas mest av de man litar på och det är de man är nära rent fysiskt.

Beundran

Man påverkas mest av de man beundrar pga deras karaktär och vad de åstadkommit i livet. De blir ledare.
Är du den som inspirerar eller slår ned på folk (får dem att bli passiva, ledsna, kränkta)?

Vem bryr sig om dig?

Du litar mest på och påverkas mest av de som du tror bryr sig om dig.

Om man är närvarande, bryr dig om dem, visar det på olika sätt genom att kontakta dem, kommer de lita på dig och du kommer kunna påverka dem.