lördag 5 april 2014

Att uppskatta livet, få perspektiv och skilja sig från andra

Vad är meningen med alla dessa ytliga frågor om vad som är ens favoritsaker och favoritställen?

Är det för att uppskatta livet och få perspektiv. Är det för att lära känna sig själv bättre? Är det för att särskilja sig från andra?

Jag är svensk muslim. Detta är mina svar. Kanske ger de perspektiv på muslimer???

FRÅGOR:

Var i hela världen skulle jag helst vilja befinna mig just nu?

Hon mina barn i skolan.

Vilken egenskap önskar jag att jag besatt?

Förmågan att se sanndrömmar

I vilken färg är mitt drömhus målat i?

Tror blått med vita knutar

Vad skulle jag göra om jag var kille för en dag?

Göra en bloggvideo.

Vad är det viktigaste att jag hinner göra innan jag bara är stoft?

Att be nattbön, se profeten Muhammad i mina drömmar samt skriva en bok.

Vilken saga är min absoluta favorit?

Askungen

Om jag bara fick lov att klä mig i en färg resten av livet vilken skulle jag välja?

Lila

Om jag bara fick lov att se en enda film i resten av mitt liv, vilken skulle jag välja?

Trilogin, the hunger games.

Vilket språk är det vackraste du vet?

Svenska

Vilken årstid tycker jag allra bäst om?

Vinter i Sverige, sommar i Sverige, höst i Tunisien, vår i Tunisien.

Är detta underlag för psykologi, eller vad säger allt detta om mig? Spelar det någon roll? Frågor jag funderar på.