tisdag 4 mars 2014

2 veckor innan förstoppningen gav med sig efter att ätit glutenrik mat

Äntligen!

Sådan är känslan när man känner att förstoppningen äntligen har gett med sig - i alla fall den värsta biten.
Efter att ha ätit glutenrik mat i en vecka, dvs makaroner, bröd, croissant med mera, så slutade jag. Sedan tog det två veckor innan den värsta förstoppningen försvann.

I två veckor har jag återigen försökt att bara äta glutenfritt såsom sallader, potatis, ris, frukt och godis. Tyvärr har jag fått rinnsnuva idag, efter att ha ätit godis i två dagar och det är verkligen inte en höjdare, men jag behövde något substitut till de glutenfria alternativen och frukt och annan mat kändes som ett straff att äta efter två veckors förstoppning. Jag ville helst bara dricka vatten, men det räckte inte. Jag blev för hungrig. Så är det att vara i sjunde månaden och fortfarande inte vara diagnosticerad för glutenintolerans och ändå känna att det är just det jag är - glutenintolerant.

Jag är 90% säker på att jag har glutenintolerans och även laktosintolerans. Mina allergier blev mycket bättre och min snuva och nysningar försvann när jag slutade äta gluten och laktos och istället satsade på frukt och grönt. Men nu är rinnsnuvan tillbaka igen. Jag hoppas stävja den med apelsinjuice imorgon - då jag äntligen har aptit igen eftersom förstoppningen gett med sig till det mesta.

Dumma rinnsnuva - men åhh vad skönt med en mage som inte längre värker. Njurvärken jag haft de senaste dagarna har också verkat lindras, åhh vad skönt.

Men två veckor - så lång tid tar det alltså innan tarmen klarar av att få bort glutenobehaget...