måndag 10 februari 2014

Kokosnötter och eukalyptus dödar parasiter och löss

Har du någonsin haft löss? Kanske har du parasiter i magen?

När jag och min dotter har problem med att bli av med löss trodde jag inte att någonting längre skulle fungera, tills jag skaffade kokosnötschampoo och HeadnShoulder med eukalyptus. Det tog två veckor tillsammans med ett ägglossande schampoo innan vi såg resultatet. Yes! Äntligen. Jag trodde inte det var sant.

Nu är jag inne på att rensa ut parasiter i magen. Jag vill inte tänka på det, men jag måste. Jag, liksom många andra, har parasiter i magen utan att veta om det. Oavsett om jag har det eller inte, vilket jag inte vet, ska jag försöka att rensa magen från eventuella parasiter med vitlök och kryddnejlika. Jag har inte tillgång till kokosnötolja så det får bli kryddnejlika och vitlök. Laurinsyran i kokosnötoljan är en svår nöt att knäcka för parasiter i magen. De klarar sig inte på den formulan. Kung Markatta har kokosnötolja och mängder av andra goda grejer för den medvetna, men jag har inte tillgång till det just nu. Men nu får det bli vitlök som jag har tillgängligt.

Jag vill stärka mitt immunförsvar, ta bort snor och annan mucus i kroppen som har gjort att mina ögon är alldeles fyllda av vita "trådar" eller vit färg i iris (tecken på mjölkprodukter och därför också många sjukdomar som sinusitits, förkylningar, inflammationer etc). Min son ser det som grått och det är det väl. Jag vill skynda på processen. Det räcker inte att dricka apelsinjuice och äta banan. Jag känner mig fortfarande trött och behöver sova. Jag vill att det ska gå fortare. Jag vill fasta, men jag orkar inte det. Jag är också gravid och känner mig ofta hungrig. Äter inte tillräckligt med kalciumrik och aminosyrerik mat (se tidigare inlägg). Vad ska jag göra?

1. Satsa på vitlök då det dödar alla mikrober, bakterier, virus, svamp och parasiter.
2. Lök som är quercitin och svavelrik.
3. Hade jag haft tillgång på blåbär hade jag ätit det men det har jag inte
4. Kokosfett med laurinsyra (parasitdödande)
5. Rent vatten (måste använda min vattenrenare igen)
6. Utesluta socker (äter choklad när humöret är lågt eller jag är alldeles för stressad med resultatet att jag alltid får sura uppstötningar, ont i levern/gallan och skuldran)
7. Utesluta mjöl (bröd äter jag inte, men makaroner har jag ätit de senaste dagarna eftersom jag är hungrig och inte vet vad jag ska äta annars)
8. Vitt salt (har tagit mycket salt de senaste gångerna, ovanligt för att vara mig)
9 Äta basilika, chili, curry (har gjort ris med dessa och min dotter vill ha pizza med basilika och timjan)
10. Har gjort mig av med mikron, eftersom den förändrar strukturen på maten man ställer in och värmer, så att den blir cancerogen, hur bra mat det än var innan
11. Har druckit fanta i två dagar, fast jag dricker hellre vatten och juicer. Örtteer gör mig hungrig och smoothies är svårgjorda då jag inte har mer än apelsin och banan hemma - föredrar att äta bananerna.
12. Har bytt ut godis och choklad mot mörk choklad. Äter lite nötter och sesamfrön då och då. Vissa dagar äter jag morötter och apelsiner. Det varierar.
13. Jag dricker inte mjölk och äter sällan mjukost eller hårdost längre. I Sverige gjorde jag det varje dag. Här åt jag yogurt varje dag. Ibland dricker jag varm oboy eller en pannkaka med mjölk, men jag har skurit ner rejält på mjölkprodukter och förväntar mig resultat i mina ögon - men hur lång tid tar det egentligen?
14. Ibland längtar jag efter skräpmat, men eftersom jag inte lever i Sverige just nu är det i princip omöjligt att få tag i något. Gör maten hemma istället, vilket är bra. Byt omgivning så kommer den att förändra dina vanor - du har inget val :-)
15. Efterrätter är något jag drömmer om, läser om och suktar efter. Tyvärr har jag inte tillgång till de jag vill äta. Kakor, pajer, tårtor, glass och lördagsgodis är något som jag längtar efter när jag kommer till Sverige. Finns ingen grädde här och då finns det egentligen ingenting gott att äta. Glass finns dock och det köper vi ett litet paket då och då. Popcorn är ett alternativ och små, små chipspåsar eller majsskruvar. Det vi köper mer av är choklad.
16. Aminosyror och proteiner som blir hormoner hjälper till att stärka immunförsvaret: D-vitamin från solen, C-vitamin från apelsinerna, B-komplex från pistaschnötter (b1, b6), mandel (b2), jordnötter (b3) och sesamfrön (b6),, svamp och paprikakrydda (b5), banan (b6), apelsin (b9), havsmat/fisk/alger (b12), Zink från torkad frukt, Selen från sesamfrön, vitlök och lakritsrot, propolis och rysk rot.