lördag 8 februari 2014

Chokladens uppmuntrande verkan

Raw food-choklad
Chokladen är min bästa vän när humöret är lågt. När man känner sig ledsen. När man är trött. När man är hungrig. Då kan de, likt droger, förändra hela kemin i hjärnan och hormoner och man orkar helt plötsligt leva igen. Chokladen är min bästa vän när humöret är lågt.

Steinberg har tillsammans med Bearden och Keen forskat kring hjärthälsa och fördelarna med flavonoider som finns i kakao. Kakao innehåller flavan-3-ols och andra procyanider. Dessa visar sig ha både en antioxidanterande effekt samtidigt som den påverkar den vaskulära homeostases. Choklad innehåller även spårämnen som är nödvändiga för att alla biologiska system i kroppen ska fungera och den är gynnsam för den vaskulära tonen. Professionella hälsodietister uppmuntras i och med dessa forskningsrön att rekommendera fytokemiska (flavonoider) födoämnen, däribland mörk choklad, om än i mindre mängder. (Källa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12589329/)

Vill man vara på den säkra sidan kan man kombinera dessa i Flavon Joy, som jag säljer via flavon.se. Är du intresserad av att veta mer om Flavon? Läs mer på flavonmax.se. Vill du köpa flavon? Kontakta mig så berättar jag mer. p_simonsson20@hotmail.com



.